Interaktivní prostory pro rodiny s dětmi: na příkladu Muzea Brněnska
Text se zaměřuje na téma interaktivních a participativních částí výstav, které jsou dedikovány primárně návštěvnickému segmentu rodin s dětmi. V první části autorka definuje základní termíny a pedagogická paradigmata, která jsou stěžejní pro vybrané téma. Dále se zamýšlí nad postavení dětských návštěvníků v muzejní prezentaci, nad výhodami a nevýhodami tvorby samostatných prostor dedikovaných této cílové skupině. A na závěr nabízí pět příkladů z praxe různých poboček Muzea Brněnska, jež dokládají různorodost koncipování takových prostor. Mezi příklady jsou výstavy různorodého charakteru, které zároveň naskytují možnost vykreslit škálu přístupů možných při vytváření kvalitních interaktivních prostor pro rodiny s dětmi.
Prostor pro rodiny s dětmi v rámci výstavy Princezna (Muzeum ve Šlapanicích)